
REPUBLIKA HRVATSKA      
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 7. srpnja 2013. 
 

Z A P I S N I K 
 

s 42-13 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 3. srpnja 2013.  
 

Započeto u 11.30 
 
PRISUTNI: Zdenko Ljevak, Ernest Strika, Damir Hajduk, Suzana Kunac, Vesna Roller i 

Gordana Simonović 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Tomislav Pupačić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorio predsjednik Vijeća Zdenko Ljevak i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 
 
D N E V N I   R E D: 

1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Razno 

 
Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  

 
Ad. 1. 
a) 
Predstavljena je dodatna analiza programa nakladnika Televizija Slavonije i Baranje d.o.o. 
temeljem pritužbe izbornih kandidata za župana Osječko – baranjske županije i za 
gradonačelnika Osijeka zbog neravnopravne zastupljenosti kandidata u programu. Zaključeno je 
kako se u analiziranom razdoblju uglavnom prikazuju informacije o kandidatima HDSSB-a. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 24. i 25. 
ZEM-a u informativnom programu te da se izjasni o kategorizaciji emisije „Javna stvar“. 
 
b) 
Predstavljeno je očitovanje Vtv-Varaždinske televizije d.o.o. o mogućem sponzoriranju 
informativnog programa. U bitnome nakladnik navodi kako emisija „Iz naših središta“ nije 
sponzorirana. 
Zaključeno je kako će se od nakladnika zatražiti dodatno očitovanje o mogućem sponzoriranju 
navedene emisije zbog novih činjenica. 
 
c) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika 0ar d.o.o. zbog emitiranja spota „Ako vam je 
dosta“ čije emitiranje je zabranjeno odlukom Županijskog izbornog povjerenstva te potvrđeno 
odlukom Državnog izbornog povjerenstva. 
Zaključeno je kako se analiza prima na znanje budući da je pokazala kako nakon 10. svibnja 2013. 
spot više nije emitiran. 



 2 

 
d) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika Slavonsko-brodska televizija zbog pritužbe Mirka 
Duspare o neravnopravnoj zastupljenosti u programu. Analiza je pokazala kako nije došlo do 
kršenja ZEM-a. 
Zaključeno je kako se analiza prima na znanje. 
 
e) 
Predstavljena je pritužba građana na dokumentarni film „Novi dan – novi san“ prikazan 18. lipnja 
2013. na HRT 1 s početkom u 20,07 sati. Pritužba se odnosi na neprevođenje izjave gosta 
emisije, Rusa koji govori nerazumljivim hrvatskim jezikom. 
Zaključeno je kako će se pritužba proslijediti Programskom Vijeću HRT-a. 
 
f) 
Predstavljena pritužba građana na film Opojna večer na proljetnom povjetarcu prikazan 18. 
lipnja 2013. na HRT 3 s početkom u 23,15 sati. Analizom je utvrđeno kako programska oznaka 
nije bila prisutna tijekom cijelog filma. 
Zaključeno je kako će se od HRT-a zatražiti očitovanje zbog kršenja članka 8. stavka 1. Pravilnika 
o zaštiti maloljetnika. 
 
g) 
Predstavljena je analiza emisije Regionalni dnevnik na HRT 2, priloga o Termama Tuhelj koji je 
emitiran 11. lipnja 2013. Analiza je napravljena zbog mogućeg sponzoriranja informativnog 
programa. 
Zaključeno je se ne radi o kršenju ZEM-a te je analiza primljena na znanje. 
 
h) 
Predstavljena je analiza tri filma. Film Crvena stijena emitiran je na HRT 1, 16. lipnja 2013. s 
početkom u 20 sati, film Suze boga Sunca emitiran je na NOVA TV, 22. lipnja 2013. s početkom u 
20,07 sati te film Gladijator koji je emitiran na programu RTL, 8. lipnja 2013. s početkom u 20,05 
sati. Analizom je zaključeno kako sva tri filma obiluju nasilnim i krvavim scenama te da su 
emitirani u neprikladnom terminu bez odgovarajuće programske oznake. 
Zaključeno je kako će se od HRT-a, NOVA TV d.d. i RTL Hrvatske d.o.o. zatražiti očitovanje zbog 
kršenja članka 26. stavka 3. ZEM-a i članka 8. Pravilnika o zaštiti maloljetnika. 
 
i) 
Predstavljena je analiza emisije In magazin, emitirane 7. lipnja 2013. od 17,24 do 18,09 sati na 
NOVA TV u kojoj su emitirani prilozi o izgradnji dječjeg vrtića koji je financirao Konzum te o 
sajmu domaćeg voća i povrća koji je organizirao Mercator. Analizom je utvrđeno kako naprijed 
spomenuti subjekti nisu bili označeni kao sponzori priloga ili emisije. 
Zaključeno je kako će se nakladniku NOVA TV d.d. uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja 
članka 17. stavka 1. ZEM-a. 
 
j) 
Predstavljena je analiza emisije Sport nedjeljom za dane 26. svibnja, 2. lipnja te 9. lipnja 2013., a 
koja se tjedno emitira u programu Z1 televizije. Analizom je utvrđeno kako se tijekom emisije 
pojavljuje više poslovnih subjekata koji nisu naznačeni kao sponzori. 



 3 

Zaključeno je kako će se od nakladnika Z1 televizija d.o.o. zatražiti očitovanje zbog kršenja članka 
16. stavka 1. i 2. ZEM-a te članka 17. stavka 1. ZEM-a. 
 
k) 
Predstavljena je analiza emisije Autoservis, emitirane 6. lipnja 2013. s početkom u 21,33 sata na 
Z1 televiziji. Analizom je utvrđeno kako se tijekom cijele emisije govori o Boschovim 
proizvodima, uslugama, kvaliteti i sl., a Bosch nije naveden kao sponzor. 
Zaključeno je kako će se nakladniku Z1 televizija d.o.o. uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja 
članka 17. stavka 1. ZEM-a. 
 
l) 
Predstavljena je analiza emisije Otvoreni studio, emitirane 11. lipnja 2013. s početkom u 17 sati 
u programu Televizije Dalmacije. Analizom je utvrđeno kako gost emisije govori o programima i 
uslugama fit kampa, cijenama i sl. Emisija je u važećoj koncesijskoj dokumentaciji kao i na 
odjavnoj špici označena kao informativni programa. 
Zaključeno je kako će se nakladniku Televizija Dalmacija d.o.o. uputiti zahtjev za očitovanje zbog 
kršenja članka 17. stavka 4. te članka 16. stavka 2. ZEM-a. 
 
m) 
Predstavljena je analiza emisije Studentski grad, emitirane 8. lipnja 2013. s početkom u 17,36 
sati u programu NET TV. Analizom je utvrđeno kako prilog unutar emisije govori o prvoj 
generaciji prvostupnika poslovne ekonomije na privatnom visokom učilištu Libertas te se ujedno 
u 4 minute priloga 6 puta pojavljuje logo Libertas. Emisija je na odjavnoj špici označena kao 
informativni program. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 17. stavka 
4. ZEM-a. 
 
n) 
Predstavljena je analiza elektroničkih publikacija Dnevno.hr i Jutarnji.hr zbog uvredljivih 
komentara ispod tekstova koji ni nakon nekoliko dana nisu uklonjeni. 
Zaključeno je kako će se od pružatelja elektroničke publikacija Dnevno.hr i Jutarnji.hr zatražiti 
očitovanje zbog kršenja članka 12. stavka 2. i članka 26. stavka 1. ZEM-a. 
 
o) 
Članice Vijeća Gordana Simonović i Suzana Kunac predstavile su inicijativu za održavanje 
stručnog skupa s tematikom zaštite djece i maloljetnika od nasilja i neprimjerenog jezika u 
crtanim filmovima. Planirano je da se stručni skup održi najesen. Sudionici sastanka biti će 
Pravobraniteljica za djecu, dječji psiholozi, nakladnici, prevoditelji te ostali relevantni akteri u 
području zaštite djece i maloljetnika. 
Kao pomoć u stručnoj pripremi stručnog skupa uputiti će se zamolba za prisustvovanjem na 
sastanku Pravobraniteljici za djecu, gospođi Mili Jelavić. 
Navedeni stručni skup biti će prva faza revizije sustava zaštite djece i maloljetnika u 
elektroničkim medijima. 
 
p) 
Predstavljeno je očitovanje RLT Hrvatska d.o.o. o odvajanju teletrgovine na kanalu RTL 2. U 
bitnome navode kako je došlo do greške u tehničkom sustavu kojim se odvaja teletrgovina od 
ostalog sadržaja. 



 4 

Zaključeno je kako se očitovanje prima na znanje. 
 
r) 
Predstavljeno je očitovanje Nezavisne televizije d.o.o. o odstupanju u informativnom programu i 
sponzoriranju informativne emisije Lokalni izbori 2013. U bitnome se nakladnik ne očituje o 
konkretnom predmetu već moli za sastanak na kojem će objasniti svoje viđenje problematike. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za pisanim očitovanjem o konkretnom 
predmetu te će se nakon njegovog primitka odrediti termin za sastanak. 
 
s) 
Predstavljeno je očitovanje HRT-a o prikrivenom oglašavanju u emisiji Olimp. U bitnome navode 
kako smatraju da se ne radi o prekršaju te kako ne mogu utjecati na gosta i njegov izbor odjeće s 
logotipom te njegove izjave. 
Odlučeno JE: 
Hrvatskoj radioteleviziji izriče se upozorenje zbog kršenja članka 16. stavka 2. ZEM-a (nisu 
dopuštene prikrivene audiovizualne komercijalne komunikacije). 
 
u) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio 101 d.o.o. o nedostatku vlastite proizvodnje. U 
bitnome navode kako su zbog tehničkih nepravilnosti emitirali manje programa vlastite 
proizvodnje od planiranog. 
Odlučeno je: 
Nakladniku RADIO 101 d.o.o. izriče se upozorenje zbog kršenja članka 38. stavka 2. ZEM-a 
(nedostatak udjela vlastite proizvodnje) te mu se nalaže da u roku od 30 dana ispravi 
nedostatak te dostavi Vijeću dokaze o tome. 
 
v) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio 101 d.o.o. o neodvajanju oglasnog sadržaja od 
uredničkog. U bitnome navode kako do propusta došlo zbog greške na novom softveru. 
Zaključeno je kako se očitovanje prima na znanje. 
 
z) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Otvoreni radio d.o.o. o sponzoriranju informativnog 
programa (vremenske prognoze). U bitnome navode kako nisu bili svjesni da takvim 
postupanjem dolazi do kršenja ZEM-a. 
Odlučeno je: 
Nakladniku OTVORENI RADIO d.o.o. izriče se upozorenje zbog kršenja članka 17. stavka 4. 
(vijesti i informativni program ne smiju biti sponzorirani). 
 
z-1) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Zagrebački radio Plavi 9 d.o.o. o sponzoriranju 
informativnog programa (vremenske prognoze). U bitnome navode kako nisu bili svjesni da 
takvim postupanjem dolazi do kršenja ZEM-a. 
Odlučeno je: 
Nakladniku ZAGREBAČKI RADIO PLAVI 9 d.o.o. izriče se upozorenje zbog kršenja članka 17. 
stavka 4. (vijesti i informativni program ne smiju biti sponzorirani). 
 
 



 5 

Ad. 2. 
Predstavljen je zahtjev za očitovanje Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade 
Republike Hrvatske o nacrtu izvješća o provođenju Ustavnog zakona o pravima nacionalnih 
manjina i utrošku sredstava osiguranih u Državnom proračunu RH za 2012. godinu za potrebe 
nacionalnih manjina. 
Vijeće je obaviješteno kako je gornji nacrt u skladu s podacima koju su Uredu za ljudska prava i 
prava nacionalnih manjina Vlade RH dostavljeni dopisom od 23. veljače 2013. te se predlaže dati 
pozitivno očitovanje na predmetni dokument. 
Zaključeno je kako se daje pozitivno očitovanje na nacrt izvješća o provođenju Ustavnog zakona 
o pravima nacionalnih manjina i utrošku sredstava osiguranih u Državnom proračunu RH za 
2012. godinu za potrebe nacionalnih manjina. 
 
 
 

Dovršeno u 14,50 
 
 
 
Zapisnik sastavio       Predsjednik Vijeća 
 
Matija Zeko       Zdenko Ljevak 


