
REPUBLIKA HRVATSKA    
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 5. prosinca 2012. 
 

 
Z A P I S N I K 

 
s 61-12 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 29. studenog 2012.  

 
 
 

Započeto u 10.35 
 
PRISUTNI: Zdenko Ljevak, Ernest Strika, Damir Hajduk, Ljubomir Stefanović, Marija Udiljak, 

Vesna Roller i Duško Zimonja 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Nives Zvonarić, Anja Jelavić, Tomislav Pupačić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorio predsjednik Vijeća Zdenko Ljevak i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 
 
D N E V N I   R E D: 

1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Projekt Digi.TV – prijedlog odabira najpovoljnijeg ponuditelja za izradu studije 

određivanja mogućnosti uvođenja novih usluga poput naplatne TV, usluga na zahtjev i 
slično u odnosu na potencijal tržišta i tehnologije 

3. Postupanje po odluci Visokog upravnog suda – Odluka o davanju koncesije za obavljanje 
djelatnosti pružanja medijske usluge radija na području Grada Velike Gorice, Općine 
Lekenik i Općine Kravarsko (G-VG) 

4. Razno  
 

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  
 

Ad. 1. 
a) 
Predstavljena je analiza tzv. tarot emisija u programima nakladnika televizije Z1 televizija d.o.o. – 
Z1, Nezavisna televizija d.o.o. – NeT te Otvorena televizija d.d. – Jabuka TV. Analizom je 
utvrđeno kako se nakladnici ne pridržavaju u cijelosti zaključaka Vijeća od 1. ožujka 2010., 
točnije ti programi ne sadrže jasnu i kontinuiranu komunikaciju prema gledateljima da se radi o 
zabavnom sadržaju. 
Zaključeno je kako će se svim nakladnicima televizije uputiti dopis u kojem ih se upozorava na 
potrebu usklađivanja emitiranja tzv. tarot emisija sa zaključcima Vijeća od 1. ožujka 2010. 
Navedena komunikacija biti će objavljena i na internetskim stranicama Agencije. 
 
 
 



 2 

b) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika radija Radio postaja Novska d.o.o. za dane 20. i 23. 
listopada 2012. Utvrđen je nedostatak udjela vlastite proizvodnje za navedene dane. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje. 
 
c) 
Predstavljena je pritužba građana na program nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. zbog istodobnih 
prekida reklamnim blokovima na programima RTL i RTL 2. Izvršena je analiza za dane 15., 18., 21. 
i 29. listopada 2012. te su uočena 4 primjera u kojima je vidljiv prekid programa zbog kojeg 
dolazi do rušenja integriteta programa. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje. 
 
d) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. – RTL, igranog filma „96 sati“ 
koji je prikazan bez programske oznake dana 17. studenog 2012. s početkom u 20:05 sati. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje. 
 
e) 
Predstavljena je pritužba građana na neprimjereno nasilje u najavama programa između 
animiranih filmova u programu nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. za dan 21. studenog 2012. 
Temeljem toga izvršena je analiza navedenog programa te je utvrđeno kako nije došlo do 
kršenja propisa. 
Navedena analiza prima se na znanje. Vijeće predlaže da se u planu rada za iduću godinu 
predvidi aktivnost na kojoj bi se raspravljalo o zaštiti maloljetnika, pa tako i o pojavi 
neprimjerenih scena u programskim najavama. 
 
f) 
Primljen je zaključak Hrvatskog novinarskog društva – Novinarskog vijeća časti povodom 
predmeta pritužbe Ljiljane i Ele Roso na prilog u emisiji Exkluziv tabloid nakladnika RTL Hrvatska 
d.o.o. kojim se glavnom uredniku izriče teža opomena. 
Vijeće je predmetni zaključak primilo na znanje. 
 
g) 
Predstavljeno je očitovanje pružatelja elektroničke publikacije Dnevno.hr u vezi sa slučajem 
otkrivanja identiteta maloljetnog djeteta. Ističe kako je uklonio sporni sadržaj sa svoje 
elektroničke publikacije. 
Vijeće je predmetno očitovanje primilo na znanje. 
 
h) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika radija Zagrebački radio plavi 9 d.o.o. zbog uočenog 
kršenja odredbi ZEM-a o odvajanju oglasnog sadržaja, prikrivene audiovizualne komercijalne 
komunikacije te obavještavanja građana o postojanju ugovora o sponzorstvu. U bitnome navodi 
kako priznaje da su se propusti dogodili, ali zbog tehničkih poteškoća. 
Odlučeno je: 
Nakladniku radija Zagrebački radio plavi 9 d.o.o. izriče se upozorenje zbog kršenja članka 16. 
st. 2., čl. 17. st. 1. te čl. 29. ZEM-a. 
 
 



 3 

i) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika radija Media centar d.o.o., a povodom zaprimljene 
opomene zbog nepridržavanja najmanje 90% programske osnove u kojem navode kako će 
postupiti sukladno opomeni. 
 
 
j) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio Ragusa d.o.o. zbog sponzoriranja emisije „Voice of 
Dubrovnik“, a koja predstavlja vijesti. U bitnome nakladnik navodi kako se ne radi o sadržaju koji 
pripada u informativni program već u zabavni. 
Vijeće je očitovanje primilo na znanje, ali je odlučilo nakladniku uputiti dopis – preporuku zbog 
mogućeg izazivanja zablude kod slušatelja. 
 
 
Ad. 2. 
Odlučeno je: 
Sklopiti će se ugovor za uslugu određivanja mogućnosti uvođenja novih usluga poput naplatne 
TV, usluga na zahtjev i slično u odnosu na potencijal tržišta i tehnologije, za projekt Digi.TV s 
Ekonomskim institutom, Zagreb. 
Vrijednost ugovora je 42.500,00 kuna. 
 
 
Ad.3 
Postupajući po presudi Visokog upravnog suda RH posl. br.: Us-6585/2009 od 24. listopada 
2012.: 
Odlučeno je da se koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge radija na 
području Grada Velike Gorice, Općine Lekenik i Općine Kravarsko (G-VG) do 26. travnja 2019. 
daje trgovačkom društvu E-RADIO d.o.o. iz Velike Gorice. 
 
 
Ad. 4. 
Utvrđeno je kako je u prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim 
medijima ušlo očitovanje Vijeća o vrstama programa čija će se proizvodnja poticati, a koje ne 
predstavlja vjerodostojno tumačenje zaključka Vijeća.  
Zaključeno je kako će Vijeće uputiti dopis kojim će istaknuti kako to nije dio njezinog očitovanja 
na navedene izmjene i dopune Zakona. 
 
 

Dovršeno u 14.00 
 
 
 
Zapisnik sastavili        Predsjednik Vijeća 
 
Matija Zeko        Zdenko Ljevak  
Nives Zvonarić 


