
REPUBLIKA HRVATSKA      
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 15. travnja 2013. 
 

Z A P I S N I K 
 

s 21-13 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 11. travnja 2013.  
 

Započeto u 12.05 
 
PRISUTNI: Zdenko Ljevak, Ernest Strika, Damir Hajduk, Vesna Roller, Ljubomir Stefanović, 

Marija Udiljak i Duško Zimonja 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Tomislav Pupačić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorio zamjenik predsjednika Vijeća Ernest Strika i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 
 
D N E V N I   R E D: 

1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Razno 

 
 

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  
 

Ad. 1. 
a) 
Predstavljena je sedmodnevna analiza programa nakladnika radija RADIO IVANEC d.o.o. 
Analizom je utvrđeno kako je nakladnik promijenio programsku osnovu za više od 10% bez 
prethodno pribavljene suglasnosti VEM-a, te kako nije ostvario 10% tjednog vremena 
objavljivanja posvećenog emitiranju vijesti i obavijesti s područja koncesije te nije ostvario 
potreban minimum od 30% udjela vlastite proizvodnje. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za očitovanje. 
 
b) 
Predstavljena je dodatno očitovanje nakladnika televizije NEZAVISNA TELEVIZIJA d.o.o. vezano 
uz sponzoriranje informativnog programa tj. prodaju programskih paketa. U bitnome navode 
kako je to uobičajena praksa te dostavljaju popis emisija u kojima dolazi do prodaje programskih 
paketa. Utvrđeno je kako se u tri emisije (Dva frtalja, Reportaže i Intervju) nedvojbeno radi o 
informativnom programu te time predstavlja kršenje odredbe članka 17. st. 4. ZEM-a (zabrana 
sponzoriranja vijesti i informativnog programa). 
Odlučeno je: 
Nakladniku televizije NEZAVISNA TELEVIZIJA d.o.o. uputiti će se upozorenje zbog kršenja 
odredbe članka 17. st. 4. ZEM-a (zabrana sponzoriranja vijesti i informativnog programa) te 
mu se nalaže da u roku od sedam dana počne emitirati program u skladu s odredbama ZEM-a. 
 



 2 

Vezano uz navedeno članovi Vijeća raspravljali su o promjenama programskih osnova, tj., o 
jasnijem definiranju obveza oko ostvarivanja programske osnove i promjene iste te 
modalitetima propisivanja takvih obveza. 
 
Stručna služba će sljedeći tjedan dostaviti Vijeću prijedloge mogućih rješenja. 
 
c) 
Predstavljen je dopis RTL HRVATSKA d.o.o. o mogućem rješenju problema istodobnog 
reklamiranja oglasnog sadržaja na kanalima RTL i RTL 2 na način da se koriste tehnike tzv. fade in 
i fade out. 
 
Vijeće je pregledalo dostavljene snimke koje prezentiraju tu tehniku te zaključilo kako unatoč 
trudu nakladnika i dalje takav način emitiranja nije usklađen s odredbom članka 32. stavka 2. 
ZEM-a (integritet programa te korištenje prirodnih stanki u programu). Također je nakladniku 
naloženo da u roku 30 dana uskladi emitiranje oglasnih sadržaja na kanalima RTL i RTL 2 s 
predmetnom odredbom ZEM-a. 
 
Vijeće je primilo na znanje obavijest RTL HRVATSKA d.o.o. o emitiranju emisija povodom 
tematskog dana posvećenog djeci i obitelji. 
 
d) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika radija ŽUPANIJSKI RADIO ŠIBENIK d.o.o. vezano uz prilog 
emitiran u emisiji Središnje vijesti, 18. ožujka 2013. u 16 sati, u kojima je prenesena izjava gosp. 
Spahije, čelnika šibenske HVIDR-e o premijeru Milanoviću koja predstavlja vrijeđanje 
dostojanstva čovjeka. U bitnome se navodi kako smatraju da nije došlo do povrede ZEM-a.. 
Odlučeno je: 
Nakladniku radija ŽUPANIJSKI RADIO ŠIBENIK d.o.o. uputiti će se upozorenje zbog kršenja 
odredbe članka 26. stavka 1. podstavka 1. ZEM-a (zabrana objavljivanja priloga koji vrijeđaju 
dostojanstvo čovjeka). 
 
e) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika televizije GRADSKA TELEVIZIJA d.o.o. vezano uz utvrđeno 
odstupanje od programske osnove za više od 10% te nedostatak vlastite proizvodnje i 
nedostatak lokalnih informacija. U bitnome navode kako su zbog financijskih poteškoća bili 
prisiljeni na emitiranje sadržaja koji nisu njihova vlastita proizvodnja te da do kraja svibnja 
očekuju financijsku konsolidaciju. 
Odlučeno je: 
Nakladniku GRADSKA TELEVIZIJA d.o.o. izriče se OPOMENA zato što je promijenio programsku 
osnovu na temelju koje mu je dana koncesija za više od 10% njezinog sadržaja bez pribavljene 
prethodne suglasnosti VEM-a, a što je u suprotnosti s člankom 23. stavkom 5. ZEM-a. 
Nalaže se nakladniku da u roku od trideset (30) dana uskladi emitiranje programa s 
programskom osnovom iz 2012. za koju ima suglasnost VEM-a. 
Nalaže se nakladniku da po isteku roka dostavi VEM-u dokaze o ispunjenju naloga – snimke 
programa i očevidnike objavljenog programa za 7 dana (5 radnih dana i 2 dana vikenda) te 
očitovanje na koji je način usklađeno emitiranje programa s programskom osnovom za koju 
ima suglasnost VEM-a. 
 
 



 3 

f) 
Odlučeno je: 
Daje se prethodna suglasnost nakladniku SVN media d.o.o. za promjenu odnosno dopunu 
programske osnove, a sukladno dostavljenom prijedlogu izmjena i dopuna. 
 
 
Ad. 2. 
Vijeće će sljedeći tjedan nastaviti s pravdanjem sredstava Fonda te će stručna služba dostavi 
članovima Vijeća liste s pravdanjim nakladnika televizije. 
 
 
 

Dovršeno u 14.55 
 
 
 
Zapisnik sastavio       Zamjenik predsjednika Vijeća 
 
Matija Zeko       Ernest Strika 
 


