
REPUBLIKA HRVATSKA    
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 19. siječnja 2012. 
 
 

Z A P I S N I K 
 

s 03-12 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 19. siječnja 2012.  

 

Započeto u 11.10 

 

 

PRISUTNI: Zdenko Ljevak, Olga Ramljak, Damir Hajduk, Ljubomir Stefanović i Ernest Strika 
 

NEDOSTAJE: Marija Udiljak i Zdravko Kedžo, 
 

OSTALI 

PRISUTNI: Tomislav Pupačić i Nives Zvonarić  
 
Sjednicu je otvorio predsjednik Vijeća Zdenko Ljevak i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 

D N E V N I   R E D: 

 
1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Razno 

 
Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  

 
Ad. 1. 

Članovima Vijeća predstavljeni su slijedeći slučajevi:  

 
1. pritužba udruge B.a.b.e. i gđe Sanje Sarnavke na izjavu novinara Berislava Jelinića u 

Dnevniku, HRT 1, 8. siječnja 2012. 
2. analiza programa In medias res, HRT 2, 9. siječnja 2012. 
3. pritužba gledatelja na emisiju Hrvatska uživo u vezi gostovanja Drage Pilsla, HRT 1, 4. 

siječnja 2012. 
4. pritužba gledatelja na Dnevnik HRT-a, vezano uz obljetnicu pada Vukovara 
5. izmjene programske osnove Radio Koprivnica d.o.o. 
6. izmjene programske osnove Otvorena televizija d.o.o. 
7. očitovanje nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. 

a) prilog o bečkoj školi seksa u okviru programa Exluziv 
b) očitovanje nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. – prilog o erotskom sajmu Eros4you – 

divlji party u okviru programa Exluziv 
8. očitovanje nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. – prilog o održavanju koncerta grupe Red Hot 

Chilli Peppers – prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija 
9. očitovanje nakladnika Nova TV d.d. – pretjerano upućivanje na proizvod u programu Red 

Carpet pod sponzorstvom Freixeneta 



 2

10. očitovanje nakladnika Nova TV d.d. – emitiranje programa Provjereno, u okviru 
informativnog programa, pod sponzorstvom  

11. pritužba gledatelja na turske serije Ljubav i kazna te Sjene prošlosti, Nova TV d.d. – 
Doma TV 

12. pritužba na nehrvatske prijevode stranih kanala u MaxTV-u 
13. pritužba gledatelja na film Žikina dinastija zbog izostanka prijevoda na hrvatski jezik 
14. pritužba građana na količinu reklama na RTL Hrvatska, 17. prosinca 2012. između 20 i 22 

sata 
15. analiza programa Zagrebački radio Plavi 9, sadržaj neprimjeren za maloljetnike u 

jutarnjem terminu, 28. studenoga 2011. 
16. analiza programa HRT 2, Mićo Dušanović, reklama za ugostiteljski objekt, u prijenosu 

utakmice Medveščak - Jesenice 
 
 

Odlučeno je: 
1. od nakladnika HRT zatražit će se očitovanje zbog utvrđenog odstupanja od članka 25. 

ZEM-a pri emitiranju priloga o smrti gđe Mirjane Pukanić u okviru programa Dnevnik, 
8. siječnja 2012. godine 

2. od nakladnika HRT zatražit će se očitovanje zbog utvrđenog odstupanja od članka 25. 
ZEM-a pri emitiranju priloga o smrti gđe Mirjane Pukanić u okviru programa In medias 
res, 8. siječnja 2012. godine 

3. od nakladnika HRT zatražit će se očitovanje zbog utvrđenog odstupanja od članka 25. 
ZEM-a pri emitiranju priloga o oduzimanju ovlasti don I. Grubišiću u okviru programa 
Hrvatska uživo, dana 4. siječnja 2012. godine, a gdje je gost bio gosp. D. Pilsel 

4. na pritužbu gledatelja na Dnevnik HRT-a, vezano uz obljetnicu pada Vukovara neće se 
reagirati budući da se Programsko vijeće HRT-a očitovalo o slučaju 

5. o davanju suglasnosti za izmjene i dopune programske osnove nakladnika Radio 
Koprivnica d.o.o. odlučivat će se na idućoj sjednici Vijeća 

6. o davanju suglasnosti za izmjene i dopune programske osnove nakladnika Otvorena 
televizija d.o.o. odlučivat će se na idućoj sjednici Vijeća 

7. a) i b) na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 83. stavka 1. točke 12. ZEM-a 
nakladniku RTL Hrvatska d.o.o. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 26. 
stavaka 1., 2. i 3. ZEM-a jer je u okviru programa Exkluziv dana 28. studenoga 2011. od 
18.11 do 18.14 sati s reprizom 29. studenoga 2011. od 10.32 do 10.25 sati emitiran 
prilog o „divljem partyju“, u kojemu se pojavljuju prizori striptizeta, te prilog o „bečkoj 
školi seksa“, dana 1. prosinca 2011. od 18.09 do 18.12 sati, s reprizom 2. prosinca 
2011. godine 8.52 do 8.55. 

8. prima se na znanje očitovanje nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. o prilogu o održavanju 
koncerta grupe Red Hot Chilli Peppers – prikrivena audiovizualna komercijalna 
komunikacija 

9. na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 83. stavka 1. točke 2. ZEM-a 
nakladniku Nova TV d.d. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 17. stavka 1. 
ZEM-a jer je u okviru programa Red Carpet, emitiranog dana 27. studenoga 2011., pod 
sponzorstvom Freixenet-a posebno upućivao na robu i usluge sponzora 

10. na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 82. stavka 1. točke 5. ZEM-a 
nakladniku Nova TV d.d. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 17. stavka 4. 
citiranog Zakona jer je emitirala program Provjereno pod sponzorstvom, a isti je dio 
informativnog programa 



 3

11. vezano za pritužbu gledatelja na turske serije Ljubav i kazna te Sjene prošlosti, Nova 
TV d.d. – Doma TV utvrđeno je da nije bilo kršenja zakonskih propisa 

12. vezano za pritužbu na nehrvatske prijevode stranih kanala podnositelju prigovora 
odgovorit će se da predmetna problematika nije u nadležnosti Vijeća te da se s istom 
obrati distributeru programa – MaxTV-u 

13. nakladniku RTL Hrvatska d.o.o. uputit će se upozorenje o obvezi primjene članka 4. 
ZEM-a pri emitiranju programa, prema kojoj su pružatelji medijskih usluga dužni 
objavljivati program na hrvatskom jeziku ili u prijevodu na hrvatski jezik 

14. primljena je na znanje pritužba građana te analiza Odjela za nadzor koja je utvrdila da 
nakladnik RTL Hrvatska nije prekršio odredbu Zakona o dozvoljenom emitiranju 
reklama unutar sata  

15. od nakladnika Zagrebački radio Plavi 9 d.o.o. zatražit će se očitovanje zbog utvrđenog 
odstupanja od članka 26. stavaka 1., 2. i 3. ZEM-a jer je u okviru jutarnjeg programa 
emitiranog 28. studenoga 2011. između 7 i 8.30 objavio neprimjeren sadržaj u kojemu 
je bilo riječi o sajmu Eros4You  

16. od nakladnika HRT zatražit će se očitovanje o utvrđenom odstupanju od članka 16. 
stavka 2. ZEM-a pri prijenosu hokejaške utakmice Medveščak-Jesenice, dana 8. 
siječnja 2012., tijekom kojeg je voditelj na odjevnom predmetu imao vidljivo istaknut 
naziv ugostiteljskog objekta 

 
 
 

Dovršeno u 13.05 
 
 
 
Zapisnik sastavila        Predsjednik Vijeća 

 
Nives Zvonarić        Zdenko Ljevak  


