REPUBLIKA HRVATSKA
VIJECE ZA ELEKTRONICKE MEDIJE

Zagreb, 14. sije€nja 2013.
ZAPISNIK
s 01-13 sjednice Vijeca za elektronicke medije, odrzane dana 8. sijecnja 2013.
Zapoceto u 10.10

PRISUTNI: Ernest Strika, Damir Hajduk, Vesna Roller, Ljubomir Stefanovi¢, Marija Udiljak
(od 10,50) i Dusko Zimonja

NEDOSTAJE: Zdenko Ljevak

OSTALI
PRISUTNI: Nives Zvonarié, Tomislav Pupaci¢ i Matija Zeko

Sjednicu je otvorio zamjenik predsjednika Vijec¢a Ernest Strika i konstatirao da postoji kvorum za
donosenje pravovaljanih odluka te predloZio sljededi:

DNEVNI RED:
1. Nadzor nad radom nakladnika
2. Razno

PredloZeni dnevni red jednoglasno je prihvacen

Ad. 1.

a)

Predstavljena je prituzba na dokumentarnu emisiju Mitskim putovima 4: Filipini na kanalu HRT 1
koja je emitirana 6. prosinca 2012. kao i na humoristi¢nu seriju Kako sam upoznao vasu majku na
kanalu RTL 2 emitiranu 26. studenog 2012.

Zakljuceno je da ¢e se u ovom slucaju odluka donijeti na iduc¢oj sjednici Vijeca koja ¢e se odrzati
9. sije€nja, a nakon dodatne provjere od strane Odjela za nadzor i praédenje programskih sadrzaja
da li je prituzba gradana jedino, eventualno, odstupanje od odredaba ZEM-a.

b)

Predstavljena je prituzba na emisiju Zlocinstva i kazne koja je prikazana na kanalu HRT 3, 15.
prosinca 2012. u 18 sati zbog neprimjerenih scena — mrtva, iznakaZena tijela, a iste bi mogle
ugroziti fizicki, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika.

Hrvatskoj radiotelevizije uputiti ¢e se zahtjev za ocitovanje.

c)

Predstavljena je analiza programa nakladnika radija STUDIO MINSK d.o.0. u razdoblju od 29.
listopada do 4. studenoga 2012. godine, a nakon isteka roka od 30 dana za uskladivanje
programske osnove sukladno nalogu iz odluke Vijeéa o izricanju opomene. Analizom je utvrdeno



kako nakladnik i dalje ne emitira program sukladno programskoj osnovi za koju ima suglasnost
Vije¢a te da je izmijenio programsku osnovu za vise od 10% njezina sadrZaja bez prethodno
pribavljene suglasnosti Vijeca.

Odluceno je:

Nakladniku radija Studio Minsk d.o.o. uputit ¢e se druga opomena zbog toga sto je promijenio
programsku osnovu na temelju koje mu je dana koncesija za vise od 10% njezinog sadrzaja bez
pribavljene prethodne suglasnosti Vije¢a za elektronicke medije. Istom opomenom nalozeno
je nakladniku da u roku od 30 dana uskladi emitiranje programa s programskom osnovom na
temelju koje je dobio koncesiju te da dostavi dokaze o ispunjenju naloga kao i o€itovanje o
nacinju uskladenja emitiranja s programom za koju ima suglasnost Vijeca.

d)

Predstavljena je analiza programa nakladnika radija RADIO VIROVITICA d.o.o. u razdoblju 30. i
31. listopad te 1., 9., 10. i 11. studeni 2012. godine, a nakon isteka roka od 30 dana za
uskladivanje programske osnove sukladno nalogu iz odluke Vije¢a o izricanju opomene.
Analizom je utvrdeno kako nakladnik i dalje ne emitira program sukladno programskoj osnovi za
koju ima suglasnost Vijeca te da je izmijenio programsku osnovu za vise od 10% njezina sadrzaja
bez prethodno pribavljene suglasnosti Vije¢a. Nakladnik nije dostavio dokaz o postojanju
ugovora s ovlastenom udrugom za kolektivno ostvarivanje autorskih i srodnih prava.
Odluceno je:

Nakladniku radija Radio Virovitica d.o.o. uputit ¢e se treéa opomena zbog toga Sto je
promijenio programsku osnovu na temelju koje mu je dana koncesija za vise od 10% njezinog
sadrzaja bez pribavljene prethodne suglasnosti Vijeéa za elektronicke medije. Istom
opomenom naloZeno je nakladniku da u roku od 30 dana uskladi emitiranje programa s
programskom osnovom na temelju koje je dobio koncesiju te da dostavi dokaze o ispunjenju
naloga kao i oCitovanje o nacinju uskladenja emitiranja s programom za koju ima suglasnost
Vijeca. Nakladniku je nalozeno i da u roku od 30 dana dostavi dokaz o postojanju ugovora s
ovlastenom udrugom za kolektivno ostvarivanje autorskih i srodnih prava.

e)

Predstavljena je analiza programa nakladnika RLT Hrvatska d.o.o. priloga u informativnoj emisiji
RTL Danas koji je emitiran 6. prosinca 2012. U prilogu (intervju sa skijaSem Natkom Zrncicem)
vidljiva su imena sponzora skijaskog saveza te se moguce radi o slucaju prikrivenog oglasavanja.
Nakladniku ée se uputiti zahtjev za ocitovanje.

f)

Predstavljena je analiza programa nakladnika Otvorena televizija Zagreb d.d. informativne
emisije Zagrebancija u razdoblju od 17. do 20. prosinca 2012. U odjavnoj Spici emisije navode se
nazivi, adrese i kontakt podaci subjekata koji su zaduZeni za styling i odjeéu voditelja emisije
¢ime je moguce da se radi o sponzoriranju informativnog programa ili neodvajanju oglasavanja
od urednickog sadrzaja.

Nakladniku ée se uputiti zahtjev za oCitovanje o odnosu sa subjektima koji se navode na odjavnoj
Spici .

g)
Predstavljena je analiza zahtjeva za promjenu programske osnove nakladnika radija HIT FM

d.o.o.



Odluceno je:
Daje se prethodna suglasnost nakladniku radija HIT FM d.o.0. za promjenu odnosno dopunu
programske osnove.

h)

Nakladnik radija Radio Psunj d.o.o. dostavio je Vije¢u zahtjev za davanje odobrenja za promjenu
programske osnove za vise od 10%.

O zahtjevu nakladnika odlucivat ¢e se na iducoj sjednici Vijeca koja ¢e se odrzati 9. sijecnja, a
kada Stru¢na sluzba pripremi prijedlog odgovora.

i)

Predstavljeno je olitovanje nakladnika RLT Hrvatska d.o.0. o emisiji Isplati se. Nakladnik u
bitnome navodi kako je poduzeo dodatne mjere u svrhu informiranja i upozoravanja gledatelja
da samo punoljetne osobe mogu sudjelovati u kvizu.

Ocitovanje se prima na znanje.

j)

Predstavljeno je oditovanje nakladnika NOVA TV d.d. o nedostatnom udjelu hrvatskih
audiovizualnih djela u programu kanala DOMA TV. U bitnome navodi kako je zbog produkcijskih
problema privremeno doslo do nedostatka udjela hrvatskih audiovizualnih djela.

Ocitovanje se prima na znanje, a u narednom ce se razdoblju provesti ponovna analiza.

k)

Predstavljeno je ocitovanje nakladnika Zagrebacki radio Plavi 9 d.o.o0. o neodvajanju oglasnog od
urednickog sadrZaja. U bitnome navode kako se radi o sponzoriranom programu, a ne o
oglasavanju.

Ocitovanje se prima na znanje. Nakladniku ¢e se uputiti dopis s pojasnjenjem oznacavanja
sponzora u programu.

)

Predstavljeno je oCitovanje nakladnika Radio Terezija d.o.o. o istupanju iz Soundset mreze.
Ocitovanje se prima na znanje. Nakladniku ¢e se uputiti dopis kojim ga se upozorava na obvezu
postivanja programske osnove za koju ima suglasnost Vijeca.

m)

Predstavljeno je oCitovanje nakladnika Radio Ragusa d.o.o. o istupanju iz Soundset mreze.
Nakladniku ¢e se uputiti dopis radi pojasnjenja na temelju koje programske osnove trenutno
emitira program.

Ad. 2.
Clanovi Vije¢a zakljugili su kako ée se odriati radionica za pravdanje Fonda 2012 i prijavu Fonda
01/13 u Zagrebu u dvorani HND-a.

Radni sastanak o TV mreZama odrzati ¢e se kada Vijece bude kompletno.

Damir Hajduk je izvijestio ¢lanove Vijec¢a o pokretanju istrage AZTN-a protiv T-HT-a vezano uz
navodno koriStenje dominantnog poloZaja operatora na trzistu usluga naplatne TV, te



distribucije isklju¢ivih prava premium sportskih dogadaja poput Lige prvaka i Europske lige.
Zakljuéeno je da izmedu dvije agencije postoji potencijal za bolju neposrednu suradnju po
pitanju regulacije trzista elektronic¢kih medija.

Vezano za upit o realizaciji zaklju¢aka sa sjednice 64-12 oko o koncentraciji vlasnistva pojasnjeno
je da je stru¢na sluzba u postupku provjere podataka u Trgovackom sudu.

DovrSeno u 12.35

Zapisnik sastavio Predsjednik Vijeca

Matija Zeko Zdenko Ljevak



